اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز جامعه ضرورت مهم عصر امروز دانشگاه‌هاست، گفت: امروزه دانشگاه‌های کشور باید به طرف دانشگاه‌های کارآفرین حرکت کرده و با توجه به نیاز روز جامعه اقدام به تولید علم کنند.

استفاده از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالرضا باقری عصر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور با توجه به تحریم‌ها، دانشگاه‌ها باید در ایجاد اعتماد و امید به آینده در گذر از مشکلات، پیشرو باشند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌های دانشگاه در کنار توسعه علمی‌، ارتقای کیفیت و تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به سخن امام راحل درباره دانشگاه اینکه دانشگاه مبدائ همه تحولات است، خاطرنشان کرد: امروزه ماموریت بزرگ و مهم دانشگاه و مراکز تولید، ایجاد تحول در جامعه و به سمت شکوفایی با توجه به تحریم‌هاست که در این راستا روسای دانشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه نقش دانشگاه‌ها باید در کمک به دستگاه‌های اجرایی در شرایط تحریم پررنگ باشد، یادآور شد: در زمان جنگ، دانشگاه‌ها در تامین نیازهای واحدهای دفاعی و نظامی، کمک بسیاری کردند، در شرایط و عصر امروز نیز باید از تمامی ظرفیت‌های دانشگاه برای شکوفایی همه جانبه کشورمان و بی‌اثر کردن تحریم‌ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که وارد شرایط جدیدی شده‌ایم و امور غیرعادی است، مدیریت دانشگاه نیز همچون همه عرصه‌ها همتی مضاعف می‌طلبد و از این رو ضروری است که روسای دانشگاه‌ها در استفاده از منابع و خدمات آموزشی و پژوهشی و کمک به دست‌اندرکاران برای رفع مشکلات جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

باقری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به تکنولوژی و علم جدید در تولید کالای با کیفیت ایرانی و کیفی‌سازی آن و تامین قطعات مورد نیاز کمک کنند، یادآور شد: ‌از تمام اساتید و مسوولان دانشگاه تبریز به دلیل کمک به ارتقای دانشگاه و جایگاه علمی کشور در سطح بین‌المللی، قدردانی می‌کنیم، امیدواریم این دانشگاه همچنان با سبقه علمی خوب بیش از گذشته در کشور افتخارآفرین باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد مسوولیت در دانشگاه، به دلیل ماهیت ماموریت و ترکیب نیروی انسانی دانشگاه یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین مشاغل بوده و این امر در دانشگاه تبریز نیز به دلیل وجود 800 نفر هیات علمی تاثیرگذار و صاحب فکر و بیش از 24 هزار دانشجو صدق می‌کند.

گزارش فارس حاکی است، آیین تکریم دکتر محمدرضا پورمحمدی رئیس سابق و معارفه دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز عصر امروز با حضور جمعی از مسوئولان و دانشگاهیان در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد که در پایان این مراسم نیز میررضا مجیدی به عنوان رئیس جدید دانشگاه تبریز معرفی و از زحمات محمدرضا پورمحمدی رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد. 

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول